Vraag en antwoord

Heeft u een administratieve vraag of een technische vraag? Kijk eerst of deze hieronder wordt vermeld.

Is dat niet het geval, bel dan met onze klantenservice via 085 – 130 48 31 of stuur uw vraag naar ons via vragen@inwarmte.nl.

Wij nemen uw vraag dan zo snel mogelijk in behandeling.

Administratieve vragen

Wat zijn de tarieven?

De tarieven vindt u op de pagina tarieven.

Wat betekenen de posten op mijn jaarnota?

De tarieven worden jaarlijks vastgesteld door de Autoriteit Consument & Markt. Hierbij een uitleg over de tarievenposten van 2020:

  • Warmte: de huur van de afleverset. De afleverset is de installatie die nodig is om het warme water vanuit het Warmte-Koude-Opslagsysteem veilig naar de binneninstallatie te brengen voor de ruimteverwarming en/of warm tapwater bereiding.
  • Warmtewisselaar: verwarmt het koude drinkwater dat naar de warmwaterkranen in keuken of badkamer stroomt. Dit gebeurt via een gescheiden systeem. Het drinkwater komt hierdoor niet in contact met het warme water uit het wko-systeem.
  • Meettarief: kosten voor het meten van uw warmteverbruik. Deze komt tot stand door met een geijkte meter de inflow en outflow van warmte te meten in uw woning. Het verschil hiertussen is de warmteafgifte die gemeten wordt in m³ (warm water) of GJ (warmte).
  • Koude: vastrecht voor het beschikbaar stellen van koeling.
Wat zijn de mogelijkheden van het klantenportaal?

In het klantenportaal kunt u uw persoonlijke gegevens aanpassen, uw verbruik inzien, facturen inzien en uw voorschotbedrag wijzigen.

Ik wil mijn voorschotbedrag of iets anders aanpassen. Hoe doe ik dat?

Via de klantportal kan u eenvoudig uw voorschot aanpassen. Dit doet u via Instellingen, Voorschot, Wijzigen. Vanaf het eerst volgende facturatie moment gaat het gekozen voorschotbedrag in werking. U kunt hiervoor uiteraard ook contact opnemen met onze medewerkers van de klantenservice via telefoonnummer 085 - 130 48 31.

Ik wil mijn betaalwijze aanpassen. Hoe doe ik dat?

Via de klantportal kunt u eenvoudig uw betaalwijze aanpassen. Dit doet u via Instellingen, Gegevens, Wijzigen. U heeft de mogelijkheid te betalen met automatische incasso of iDEAL. Als u kiest voor iDEAL ontvangt u maandelijks een e-mail met de factuur. Bij de betaalwijze iDEAL kunt u er ook voor kiezen het bedrag maandelijks aan ons over te overmaken.

Ik ben een nieuwe bewoner. Hoe kan ik mij aanmelden?

Welkom bij Warm Heren van Breda. U kunt u aanmelden via de aanmeldpagina.

Ik ga binnenkort verhuizen. Wat moet ik regelen?

U kunt een verhuizing doorgeven via de verhuispagina. Voor een snelle afhandeling vragen wij u de documenten gezamenlijk met de oude of nieuwe bewoner in te vullen bij sleuteloverdracht.

Kan ik via een automatische incasso betalen?

Warm Heren van Breda heeft het liefst dat u via een automatische incasso betaalt. Tijdens de eerste keer inloggen heeft u hier wel of niet voor gekozen. Als u deze voorkeur wilt aanpassen kan dat in onze klantportal via Instellingen, Gegevens, Wijzigen.

Wat is het privacybeleid van Warm Heren van Breda?

Ons privacybeleid vindt u hier.

Wat zijn de aansluit-, leverings- en algemene voorwaarden?

Zie hiervoor de PDF documenten op onze pagina documenten.

Kan ik bij Warm Heren van Breda ook een contract voor elektriciteit afsluiten?

Nee, helaas is dat niet mogelijk. Warm Heren van Breda voorziet alleen in duurzame warmtelevering en niet in de levering van elektriciteit.

Hoe kan ik (financieel) duurzaam met mijn warmte installatie om gaan?
  • Iedere 2-3 uur kijkt het systeem of het moet verwarmen/verkoelen. Het duurt 8-10 uur voordat de ruimte temperatuur naar de gevraagde temperatuur kan worden aangepast. Als u van een lage temperatuur naar een hoge temperatuur wilt gaan kost dit extra vermogen. Daarom raden wij u aan om de thermostaat op een constante temperatuur te laten staan;
  • Probeer ramen en deuren niet onnodig open te laten om warmte/koude verlies te voorkomen;
  • De balansventilatie op een normale/lage stand zorgt voor een mindere toestroom van de koude/warme buitenlucht naar uw woning;
  • Het is belangrijk dat de vloerverwarming de warmte goed kwijt kan;
  • Ga spaarzaam om met tapwater.

Technische vragen

Wat moet ik doen bij een calamiteit of storing?

Bekijk hiervoor onze pagina calamiteiten en storingen.
Bij een calamiteit kunt u altijd direct telefonisch contact met ons opnemen via 085 - 130 48 31.

Zijn er nu (of binnenkort) werkzaamheden aan het systeem?

Bij gepland onderhoud of updates over storingen plaatsen wij een nieuwsbericht op de pagina voor calamiteiten en storingen.

Hoe kan ik mijn warmtemeter uitlezen?

Download hiervoor het document 'Handleiding warmtemeter' op de pagina documenten.

Calamiteiten en storingen

Zie pagina calamiteiten en storingen voor uitleg