Vraag en antwoord
Heeft u een administratieve vraag of een technische vraag? Kijk eerst of deze hieronder wordt vermeld.
Is dat niet het geval, bel dan met onze klantenservice via 085 – 130 48 31 of stuur uw vraag naar ons via vragen@inwarmte.nl.
Wij nemen uw vraag dan zo snel mogelijk in behandeling.
Administratieve vragen
De tarieven vindt u op de pagina tarieven.
De tarieven worden jaarlijks vastgesteld door de Autoriteit Consument & Markt. Hierbij een uitleg over de tarievenposten:
- Warmte: de huur van de afleverset. De afleverset is de installatie die nodig is om het warme water vanuit het Warmte-Koude-Opslagsysteem veilig naar de binneninstallatie te brengen voor de ruimteverwarming en/of warm tapwater bereiding.
- Warmtewisselaar: verwarmt het koude drinkwater dat naar de warmwaterkranen in keuken of badkamer stroomt. Dit gebeurt via een gescheiden systeem. Het drinkwater komt hierdoor niet in contact met het warme water uit het wko-systeem.
- Meettarief: kosten voor het meten van uw warmteverbruik. Deze komt tot stand door met een geijkte meter de inflow en outflow van warmte te meten in uw woning. Het verschil hiertussen is de warmteafgifte die gemeten wordt in m³ (warm water) of GJ (warmte).
- Koude: vastrecht voor het beschikbaar stellen van koeling.
In het klantenportaal kunt u uw persoonlijke gegevens aanpassen, uw verbruik inzien, facturen inzien en uw voorschotbedrag wijzigen.
Via het klantenportaal kunt u eenvoudig uw voorschot aanpassen. Dit doet u via Mijn profiel. Vanaf het eerst volgende facturatie moment gaat het gekozen voorschotbedrag in werking. U kunt hiervoor uiteraard ook contact opnemen met onze medewerkers van de klantenservice via telefoonnummer 085 - 130 48 31.
Via het klantenportaal kunt u eenvoudig uw betaalwijze aanpassen. Dit doet u via Mijn profiel. U heeft de mogelijkheid te betalen met automatische incasso of iDEAL. Als u kiest voor iDEAL ontvangt u maandelijks een e-mail met de factuur. Bij de betaalwijze iDEAL kunt u er ook voor kiezen het bedrag maandelijks aan ons over te overmaken.
Welkom bij Warm Heren van Breda. U kunt u aanmelden via de aanmeldpagina.
U kunt een verhuizing doorgeven via de verhuispagina. Voor een snelle afhandeling vragen wij u de documenten gezamenlijk met de oude of nieuwe bewoner in te vullen bij sleuteloverdracht.
Onze medewerkers van de klantenservice helpen u graag via telefoonnummer 085 - 130 48 31.
- Blijft de woning (voorlopig) binnen de familie? Dan kan de nieuwe eigenaar zich aanmelden via de pagina aanmelden.
- Wordt de huur opgezegd of de woning verkocht? Dan kunt u het formulier invullen op de pagina verhuizen. Kies bij Wie vult dit formulier in? voor Ik vul het formulier in voor een overleden familielid/bekende.
Warm Heren van Breda heeft het liefst dat u via een automatische incasso betaalt. Tijdens de eerste keer inloggen heeft u hier wel of niet voor gekozen. Als u deze voorkeur wilt aanpassen kan dat in ons klantenportaal via Mijn profiel.
Ons privacybeleid vindt u hier.
Zie hiervoor de PDF documenten op onze pagina documenten.
Nee, helaas is dat niet mogelijk. Warm Heren van Breda voorziet alleen in duurzame warmtelevering en niet in de levering van elektriciteit.
- Iedere 2-3 uur kijkt het systeem of het moet verwarmen/verkoelen. Het duurt 8-10 uur voordat de ruimte temperatuur naar de gevraagde temperatuur kan worden aangepast. Als u van een lage temperatuur naar een hoge temperatuur wilt gaan kost dit extra vermogen. Daarom raden wij u aan om de thermostaat op een constante temperatuur te laten staan;
- Probeer ramen en deuren niet onnodig open te laten om warmte/koude verlies te voorkomen;
- De balansventilatie op een normale/lage stand zorgt voor een mindere toestroom van de koude/warme buitenlucht naar uw woning;
- Het is belangrijk dat de vloerverwarming de warmte goed kwijt kan;
- Ga spaarzaam om met tapwater.
Technische vragen
Bekijk hiervoor onze pagina calamiteiten en storingen.
Bij een calamiteit kunt u altijd direct telefonisch contact met ons opnemen via 085 - 130 48 31.
Bij gepland onderhoud of updates over storingen plaatsen wij een nieuwsbericht op de pagina voor calamiteiten en storingen.
Download hiervoor het document 'Handleiding warmtemeter' op de pagina documenten.